Tájékoztatás Gödöllő végállomás üzemeléséről


Tisztelt Forgalmista Kollégák!



Október 1-től Gödöllő végállomás szolgálati hely üzemideje, és az ott szolgálatot teljesítő kolléga státusza megváltozott. Ennek okai:

1; Állományunkban már csak 4 fő váltókezelő van, akik munkájára elsősorban Cinkotán van szükség, hogy a fordulószolgálatot fenn tudjuk tartani. Váltókezelői munkakörre kiképezni valakit a jelenlegi képzési feltételek mellett közel fél évbe, és a kisebb tanfolyami létszám miatt többe kerülne, mint egy újfelvételes forgalmi szolgálattevőt. Ezen okok miatt nem hatékony kifejezetten váltókezelői munkakörre új munkatársak felvétele és kiképzése. A váltókezelői munkakörbe való folyamatos átvezénylés pedig egy körülményes szervezőmunka lenne, melynek az eredménye fizikailag a mai állapot elérése lenne.
2; Az üzemidő megváltoztatásának okai: egyrészt a (már régóta) tervezett menetrend BKK általi jóváhagyása esetén a nagyegységgel való közlekedés üzemideje jelentősen kitolódik. Hajnalban már az első vonat nagyegység lesz, és késő este fordul meg Gödöllőn az utolsó. Amennyiben a nyitva tartást ehhez igazítjuk, úgy olyan szélsőséges foglalkoztatási körülmények jönnek létre, hogy csak azon kollégákat tudnánk itt foglalkoztatni, akik lakhelyük miatt be tudnak járni, és ezt ők könnyen hátrányként értékelhetik.


Felmerült lehetőségként, hogy csak jelzést adó dolgozó teljesítsen szolgálatot. Jogos felsőbb szintű elvárás, hogy ha már egyszer kénytelenek vagyunk üzemeltetni egy szolgálati helyet, akkor amennyiben annak fogalmi, vagy gazdasági előnye lehet, azt használjuk ki. A jelenlegi konstrukcióval ezt tudjuk megoldani: javult az állomás zavarfeloldó képessége, illetve a végállomási váltók kezelése következtében a Palotakerti kissugarú kitérők élettartama sokszorosára nőtt (korábban 1,5 évente félváltókat kellett cserélni, mely a vágányzárak költségeivel együtt meghaladták a végállomási személyzettel kapcsolatos költségeket).


Szóba kerülhet lehetőségként a végállomási váltók elektromos működtetése, valamint a vonatok beláthatóságának technikai úton való biztosítása. A társszolgálat korábbi nyilatkozatai alapján jelentős beruházások nélkül a korábbi rendszer nem állítható vissza, és amíg terítéken van a MÁV állomás átépítése, mely érinti a HÉV-et is, addig nem is célszerű ilyen beruházást tervezni. A beláthatóságot tükrökkel és kamerákkal hosszabb távon szavatolni – a közbiztonsággal kapcsolatos tapasztalatok miatt – itt ugyanúgy nem életszerű, mint Szilasligeten. A vandálok várhatóan több üzemzavart okoznának, mint amennyi a működési idő lenne. A személyzet operatív biztosítása erre az esetre sokkal rosszabb foglalkoztatási feltételeket eredményezne, mint a mai helyzetben.


A szociális körülmények javításával kapcsolatosan felmerült, hogy a jelenlegi irodakonténert egy nagyobbra cseréljük, esetleg egy mobil wc-t rakunk mellé.
Beosztás: A jelenlegi elképzelések szerint nem raknánk senkit végállomásra állandóra, annak elkerülésére, hogy ezt valaki büntetésként élje meg. Azonban ilyen módon valamennyi férfi munkavállalónak számítania kell arra, hogy rövidebb időre ide kap beosztást. Természetesen örömmel vesszük, ha valaki önként jelentkezik állandóra, ha adott esetben ez neki kedvezőbb.
A fenti körülmények figyelembevételével tisztelettel várok minden konstruktív javaslatot, ötletet, mert közös érdekünk, hogy az üzemi feladatok teljesítése mellett a munkavállalók számára is kedvező megoldás szülessen.



Novák Ákos szolgálatvezető
HÉV Gödöllő Forgalmi Szolgálat

Vissza a Főoldalra