Magyar Beatris válasza védőruha ügyben


Tisztelt Elnök Úr!

A levelében feltett kérdésre az alábbi tájékoztatást adom:

A Társaság a területek védőruhával és védőeszközzel történő folyamatos ellátásáról megfelelő módon gondoskodik. A kiválást követően, rövid időn belül ismertté vált az a tény, hogy a szerződések, melyekbe a MÁV-HÉV Zrt. belépett, nem fedezték a ténylegesen felmerülő igényeket. A probléma megoldásán a kollégáim dolgoztak és jelenleg is nagy energiákkal dolgoznak. A tárgyi témában is szükség volt némi időre, hogy a legmegfelelőbb és a leggyorsabb, ugyanakkor a MÁV Csoport érdekeit is szolgáló megoldást találjanak, ennek érdekében az ellátatlanság megszüntetése érdekében gyors, egyedi megrendelések, igények kerültek feladásra az igénylő területek részéről. Itt természetesen figyelemmel volt a Beszerzési és Készletgazdálkodási Osztály, hogy az igények kielégítése a vonatkozó jogszabályoknak megfeleljen. Ezen egyedi igények nagyságrendileg 13,5 ezer tételt foglaltak magukban. Valamennyi tétel esetében árajánlatkérés után kiválasztásra kerültek a szállítók, a BMR-ek kiadását követően az azokban foglalt határidőkben a szállítók megkezdték a beszállítást. Az aktuális állapot szerint a fenti 13,5 ezer tételből 8.000 tétel került beszállításra. A fennmaradó mintegy 5.500 tétel beérkezési határideje legkésőbb 2017. szeptember 08.

A bejelentett igények (fontos megjegyezni, hogy ezek között vannak augusztusi bejelentések is, melyekre pótmegrendelést kellett készíteni) folyamatos beszállítás és osztás alatt állnak, eddig kiosztásra került a beszállított termékek több, mint fele és ennek aránya napról napra emelkedik. Az ellátás folyamatosságán mind a beszerzési, mind pedig a raktárgazdálkodási terület folyamatosan dolgozik annak érdekében, hogy a védőeszközök és védőruházat rendelkezésre álljanak a megfelelő mennyiségben és minőségben az előírtak szerint.

Tájékoztatásul jelzem, hogy a hosszútávú ellátás érdekében kidolgozásra került a MÁV SZK Zrt-vel a folyamat, melynek mentén a tárgyi témában szereplő termékek MÁV SZK kiszolgálású termékek lesznek. Ennek keretében a MÁV-HÉV Zrt. a MÁV SZK Zrt-nek küldi meg a felmerülő igényeket, melyek alapján a MÁV SZK Zrt. szállítja ki a megrendelt tételeket. Ezek átfutási ideje várhatóan olyan termékek esetén, melyekre a MÁV SZK Zrt. szerződéssel rendelkezik hozzávetőlegesen 3 hét, olyan termékek esetén, amelyekre készlettel rendelkezik 1-1,5 hét.

A jövőre nézve kérem Önt, hogy segítse munkámat és a kollégáim munkáját pontos esetleírással annak érdekében, hogy részletesen ki tudjuk vizsgálni a felmerült problémát és a válaszunkat minél pontosabban tudjuk megadni, illetve hathatós segítséget tudjunk nyújtani a probléma kezelésében.



Tisztelettel: Magyar Beatrix gazdasági vezérigazgató-helyettes

Vissza a Főoldalra