Újabb tájékoztató az elektronikus kártya bevezetéséhez


Elektronikus jegyrendszer projekt:

lecseréljük az utazási igazolványokat Arcképes Közlekedési Kártyára!

Az elektronikus jegyrendszer bevezetése alapjaiban változtatja meg a fővárosi közösségi közlekedést. A fejlesztésnek köszönhetően végre eltűnhetnek az elavult papírjegyek, papírbérletek, és Tarlós István főpolgármester, valamint a Fővárosi Önkormányzat elvárásainak megfelelően a jelenleginél korszerűbb, magasabb színvonalú szolgáltatást nyújthatunk ügyfeleinknek. Magyarország legnagyobb helyi közlekedési hálózatának korszerűsítésében BKV-s munkavállalóként kiemelt szerep jut nektek: első lépésben a ti utazási igazolványaitokat cseréljük le Arcképes Közlekedési Kártyára.

A folyamatban lévő szolgáltatásfejlesztések között kiemelt helyen szerepel az elektronikus jegyrendszer projekt, amely lehetővé teszi, hogy végre felzárkózzunk a világvárosokhoz, fokozatosan megszűntessük a papírra nyomtatott jegyeket és bérleteket, megújítsuk az ellenőrzési rendszert. Az elektronikus jegyrendszer bevezetésének első lépéseként a munkavállalói, a hozzátartozói, a nyugdíjas, és az időszakos utazási igazolványokat várhatóan 2016. augusztus végén lecseréljük Arcképes Közlekedési Kártyára. A Kártyák érvényessége megegyezik az utazási igazolványokéval, azaz korlátlan számú utazásra jogosít majd benneteket a BKV által üzemeltetett személyszállítási közszolgáltatási járatokon.

Mit kell tennetek, hogy elkészülhessen az Arcképes Közlekedési Kártyátok?

Az Arcképes Közlekedési Kártya elkészítéséhez minden BKV-s munkavállalónak, valamint utazási igazolványra jogosult hozzátartozónak és nyugdíjasnak regisztrálnia kell az adatait a Nemzeti Egységes Kártyarendszerbe, majd egy nyilatkozatban hozzá kell járulnia ahhoz, hogy a kártya kiállításához szükséges személyes adatokat a BKV Zrt. átadja a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek (NM Zrt.). Kérjük, hogy a regisztrációt és a nyilatkozattételt minél hamarabb intézzétek el, mert az Arcképes Közlekedési Kártya kiosztásával egyidőben az utazási igazolványok elvesztik az érvényességüket!

Regisztráció a Nemzeti Egységes Kártyarendszerbe (NEK)

Az Arcképes Közlekedési Kártya a Nemzeti Egységes Kártyarendszer részét képezi majd, így kizárólag közhiteles adatfelvétel (regisztráció) alapján állítható ki. A regisztrációt bármelyik okmányirodában, kormányablakban elintézhetitek. A NEK-regisztrációra kizárólag abban az esetben nincs szükség, ha diákigazolványt igényeltetek 2012. január 1. után (mert ez az adatfelvétel megegyezik az Arcképes Közlekedési Kártya kiállításához szükséges adatfelvétellel).

Nyilatkozat az NM Zrt. – BKV Zrt. adatátadáshoz

Ha elintéztétek a NEK-regisztrációt, akkor a humán szakterületeknél nyilatkozatban hozzá kell járulnotok ahhoz, hogy a Kártya legyártásához szükséges személyes adatokat átadjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek. A hozzájáruló nyilatkozatokat nemcsak nektek kell kitöltenetek, hanem az utazási igazolványra jogosult hozzátartozóknak és nyugdíjasoknak is. Ha a nyilatkozat kitöltése érdekében felkeresitek a humán szakterületeket, akkor hozzátok magatokkal a NEK-regisztráció során kapott fényképes adatfelvételi lapot is!

Hol vehetitek majd át az Arcképes Közlekedési Kártyát?

A Kártyákat nem a BKV Zrt. gyártja le, így az adatfelvétel és a nyilatkozat leadása után a Kártyák elkészítése és leszállítása időt vesz igénybe. A kiosztás időpontjáról külön levélben értesítünk benneteket. Az Arcképes Közlekedési Kártyára vonatkozói kérdéseitekre a humán szakterületek munkatársai válaszolnak nektek. Felhívjuk a figyelmet, hogy a mobil kiszolgáló egység kitelepüléséről még folyik az egyeztetés. Kérünk mindenkit, hogy ne várjanak a kitelepülésre, minél előbb kezdjék meg ügyintézésüket az okmányirodákban!

Ügyintézés az okmányirodában, kormányablakban

Egyszerűbbé és gyorsabbá tehetitek az ügyintézést, ha időpontot foglaltok az okmányirodába vagy kormányablakba:

- a kormányzati ügyfélvonalon keresztül, melynek száma 1818 (helyi tarifával hívható, a nap 24 órájában),
- vagy az alábbi oldalon https://ugyintezes.magyarorszag.hu/okmanyiroda/idopontfoglalas (megpróbáltam, aki korábban még nem regisztrált kormányablakba, annak nem engedi. K.P.).

A telefonos, illetve online időpontfoglaló rendszerben nem szerepel az Arcképes Közlekedési Kártya, ezért az ügycsoportok közül a „diákigazolvány, NEK-adatlap” ügyet válasszátok ki! Előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetitek az okmányirodát vagy a kormányablakot (ügyintézési időben). Az ügyfélhívón nem szerepel az Arcképes Közlekedési Kártya, ezért jelezzétek a helyszínen, hogy a Nemzeti Egységes Kártyarendszerbe szeretnétek regisztrálni (ez az okmányirodák egy részében a diákigazolványhoz szükséges adatfelvételnek felel meg). A regisztrációhoz szükség lesz személyazonosításra alkalmas érvényes okmányra (személyazonosító igazolványra/vezetői engedélyre/útlevélre), valamint a lakcímet igazoló hatósági igazolványra (lakcímkártyára). Az adatfelvétel során fényképet is készítenek.



Üdvözlettel: Belső kommunikáció

Vissza a Főoldalra